Responsabilitatea Sociala a Intreprinzatorilor
Responsabilitatea Sociala Corporativa este o formulare ce pare complexa, pentru a exprima o idee ce este de fapt simpla.
DOWNLOAD INVITATIE CONFERINTA
Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti este partener local in cadrul proiectului "Cresterea Gradului de Constientizare a Responsabilitatii Sociale Corporative, in Special a Intreprinderilor Mici si Mijlocii". Proiectul, coordonat de EUROCHAMBRES, UEAPME si Ogilvy si finantat de Comisia Europeana, consta in realizarea unor campanii de crestere a gradului de constientiare, care include organizarea a 65 de conferinte derulate in 29 de tari europene, printre care si Romania.
"Responsabilitatea Sociala Corporativa - CSR" presupune implicarea companiilor in rezolvarea problemelor sociale ale comunitatii unde isi desfasoara activitatea. Intr-o economie bazata pe piata libera, conceptul este utilizat frecvent de catre marile intreprinderi. Managerii companiilor sunt interesati nu numai de obtinerea de profit pentru companie, ci si de implicarea in activitati sociale, pentru a-si crea un mediu social sanatos in care sa-si deruleze afacerile.
Responsabilitatea Sociala Corporativa este o formulare ce pare complexa, pentru a exprima o idee ce este de fapt simpla. In cadrul Comisiei Europene este agreata definitia ca Responsabilitatea Sociala Corporativa este " un concept prin care companiile integreaza preocuparile sociale si de mediu in activitatile lor comerciale si in interactiune cu factorii implicati, pe o baza voluntara".
Pentru o firma este vorba in primul rand despre oportunitati si nu despre noi reguli sau obligatii. Responsabilitatea Sociala Corporativa poate adauga o valoare suplimentara unei firme, daca se analizeaza cu atentie si aspectele sociale si de mediu.
Campania de constientizare, sustinuta de Comisia Europeana, se incadreaza intr-un obiectiv mai larg al UE de promovare a competitivitatii economice odata cu protectia si imbunatatirea calitatii vietii si a muncii. In martie 2000, sefii de state si de guverne au stabilit la Lisabona o strategie pentru a face ca economia UE sa fie mai dinamica si mai competitiva. Prin aceasta strategie, o economie puternica ar stimula crearea de locuri de munca pe baza unor politici sociale si de mediu ce asigura dezvoltarea si includerea sociala. Promovarea unei mai bune constientizari a CSR in Europa este unul din modurile de a contribui la atingerea acestor scopuri.
Responsabilitatea sociala a companiilor, sau activitatea responsabila nu este ceva nou: majoritatea intreprinderilor, in special cele mici, au fost intotdeauna aproape de comunitati si au cautat sa fie buni cetateni corporativi, inca de la inceputurile comertului. De fapt, multi intreprinzatori stiu instinctiv ca "a face ceea ce trebuie" - a deservi clientii, a avea grija de moralul personalului, a fi atenti fata de furnizori, a fi buni vecini si a proteja mediul - inseamna bun-simt comercial.
Printre altele, in cadrul proiectului vor fi realizate o serie de produse pentru promovarea conceptului (website international, brosuri, CD-uri), in care vor fi incluse si experienta a 10 companii la nivel european, intre care au fost selectionate si firme romanesti.
In cadrul Campaniei europene Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti va fi gazda Conferintei 'Responsabilitatea Sociala a Intreprinzatorilor', eveniment ce va avea loc pe data de 4 noiembrie 2004, orele 9:00 - 17:30 la sediul CCIRB sala George Assan si organizat in cooperare cu EUROCHAMBRES, UEAPME si Ogilvy
Conferinta reprezinta un bun prilej pentru participanti, reprezentanti ai mediului de afaceri, ai sectorului administratiei locale si a mediului academic pentru a dezbate oportunitatile oferite de responsabilitatea antreprenoriala si a invata din experienta tuturor celor implicati in acest domeniu.
Sursa: CCIRB

Stire preluata de la Euroactiv.ro