EurMonitor Business: Batalia pentru RCA
Cateva companii de asigurari au redus la maximum tarifele / Coridorul IV merge doar la mare / "Trebuie sa mentinem avantajul salariilor mici" / Cistiguri sigure cu risc zero / 40.000 de ghetute la banca / Preturile terenurilor din Primaverii s-au integrat deja in Europa
Proprietarii de masini care vor sa scape de o grija pot incheia inca de acum polita obligatorie de raspundere civila auto (RCA), valabila anul viitor. Judecand dupa nivelul tarifelor practicate de piata de profil, concurenta este mai dura ca niciodata, astfel incat cei mai castigati vor fi clientii care au de unde alege. Spre exemplu, doua companii de asigurari au redus cu 10% tarifele de referinta impuse de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) la sfarsitul anului 2004. Pentru 2006, fiecare companie autorizata sa vanda RCA poate reduce cu 10% sau majora cu 20% aceste prime de referinta.
Articol complet Evenimentul Zilei
===============
Coridorul IV merge doar la mare
Abia in 2007 vor fi demarate lucrarile pe Coridorul IV catre Nadlac, pentru ca numai la anul autoritatile se asteapta sa obtina finantare. Pina atunci, autostrada de pe Coridorul IV merge doar spre Constanta.
"Prioritatea zero a guvernului este Coridorul numarul IV", a spus ieri Gheorghe Dobre, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului. "Au fost facute studii de fezabilitate pentru aceste portiuni (Pitesti-Sibiu-Lugoj-Timisoara) si sintem in discutii cu institutii financiare internationale pentru asigurarea finantarilor, urmind ca in 2006 sa semnam contractele", a mai spus Dobre, care a precizat ca lucrarile vor fi demarate in 2007.
Articol complet Cotidianul
===============
"Trebuie sa mentinem avantajul salariilor mici"
Numarul angajatilor companiei Automobile Dacia va ajunge in urmatorii doi-trei ani la 13.000, fata de 11.500 in prezent, a declarat Alain Duval, director de resurse umane al constructorului de autovehicule. Conform rapoartelor financiare ale grupului Renault, in iunie 2004 Automobile Dacia avea 13.591 de angajati, iar in iunie 2005 - 12.500.
Potrivit lui Duval, numarul de salariati ar fi trebuit redus la 10.000, insa, ca urmare a evolutiei bune pe care o are modelul Logan, estimarile anterioare nu mai sunt valabile. "Astfel, 70% din salariatii disponibilizati au fost reangajati la Dacia", a spus Duval.
Articol complet Evenimentul Zilei
==============
Cistiguri sigure cu risc zero
Pe piata de capital a aparut, de curind, o noua categorie de investitori care incearca sa cistige in conditii de risc aproape nule. Strategia se numeste arbitraj si presupune investitii atit la Bursa de Valori, cit si la bursa "speculantilor" de la Sibiu.
"De putin timp, a aparut o noua categorie de investitori care incearca sa realizeze un cistig comparabil cu cel de pe piata actiunilor, dar in conditii de risc aproape nule. O astfel de strategie se numeste arbitraj si presupune investitii in doua piete unde se tranzactioneaza acelasi produs", sustine Darius Cipariu, director general-adjunct al Bursei Monetar-Financiare si de Marfuri Sibiu (BMFMS). Cei in cauza se numesc arbitrajori. Ei cumpara de unde este mai ieftin si vind unde este mai scump.
Articol complet Cotidianul
===============
40.000 de ghetute la banca
Normele BNR nu par deloc sa domoleasca setea de consum a romanilor. In ajun de Mos Nicolae, intr-o singura zi, peste 20.000 de persoane au solicitat credite. Unele din acestea ar putea ingrosa rindurile celor 200.000 de restantieri aflati in vizorul recuperatorilor.
Romanii au intrat din nou in febra cumparaturilor de dinaintea sarbatorilor de iarna si foarte multi din acestia apeleaza la credit pentru a obtine bunurile dorite. Masurile BNR de limitare a creditarii par sa nu scada volumul imprumuturilor. Statistica Biroului de Credit, adica a bazei de date consultate de banci si unele societati de intermediere financiare, este elocventa.
Articol complet Cotidianul
===============
Preturile terenurilor din Primaverii s-au integrat deja in Europa
Terenurile din cartierul Primaverii sint in momentul de fata aproape la fel de scumpe ca si cele din marile capitale europene si vor continua sa creasca. De aceea, analistii imobiliari nu exclud posibilitatea aparitiei unui blocaj pe aceasta piata.
Analistii de pe piata imobiliara se asteapta ca, in urmatoarea perioada, "blocajul" de pe piata apartamentelor de locuit sa se extinda si la terenurile pentru locuinte. Potrivit unui raport al Institutului de Consultanta Imobiliara, in momentul de fata, proprietarii de terenuri cer pe metrul patrat de trei ori mai mult decit cu trei ani in urma. Astfel, daca la inceputul lui 2003, in zona Dorobanti, un metru patrat de teren costa intre 335 si 350 de euro, in momentul de fata, acelasi teren costa peste 1.000 de euro.
Articol complet Cotidianul

Stire preluata de la Euroactiv.ro