EurMonitor Business: BCR se vinde azi
E Bank sau Millennium? Cit peste trei miliarde de euro? / Cota unica ne-a dat bani cu o mina si a luat cu doua / Noua dezordine fiscala - regula acestui an / Zero in infrastructura / Agricultura ecologica, lozul castigator al Romaniei
Raspunsurile la aceste intrebari, legate de cea mai importanta tranzactie facuta vreodata in Romania vor fi aflate in aceasta seara, la ora 19.00.
Comisia de privatizare a BCR va anunta numele bancii care va cumpara pachetul de 61,88% din capitalul bancii si pretul oferit. Ofertantii care au mai ramas in cursa sint Erste Bank (Austria) si Millennium BCP (Portugalia). Potrivit informatiilor vehiculate in ultimele saptamini, pretul la care se va incheia tranzactia va fi de peste 3,2 miliarde de euro. "Substantial peste trei miliarde" a sunat ultima declaratie a ministrului Culturii, in ciuda faptului ca autoritatile si-au impus confidentialitatea totala asupra procesului de privatizare. Pretul este, de fapt, principalul criteriu de departajare a ofertelor celor doua banci.
Articol complet Cotidianul
==================
Cota unica ne-a dat bani cu o mina si a luat cu doua
Cota unica cu plusuri si minusuri pentru salariati sau firme. Haos in politica taxelor si impozitelor. Un mare zero la capitolul infrastructura. Investitii straine in scadere. Acesta este bilantul contabil al activitatii pe un an al guvernului, realizat de "Cotidianul". In 2005, romanii au cistigat in medie cu 1,5 milioane de lei mai mult. O parte dintre acesti bani au provenit din introducerea cotei unice. Insa, in a doua parte a anului, guvernul ne-a luat inapoi banii din cota unica prin noile taxe menite a compensa pierderile de la buget.
Dupa efectul pozitiv de suprafata, reprezentat de marirea salariilor, "contribuabilii" s-au trezit cu banii luati prin numeroase alte taxe inventate, majorate sau decalate. Cota unica de 16% a avut un efect imediat pozitiv asupra populatiei. La cele aproximativ 4 milioane de locuri de munca s-au adaugat (au iesit "la lumina") 150.000 de noi locuri. In plus, acestea au fost mai bine platite. Venitul mediu lunar salarial net a crescut de la 6.070.000 lei vechi, in octombrie 2004, la 7.420.000 lei, in octombrie 2005.
Articol complet Cotidianul
===================
Noua dezordine fiscala - regula acestui an
Codul fiscal al Romaniei este vesnica sursa de harababura pe axa Finante-Guvern-Parlament. "Cotidianul" va prezinta ce s-a intimplat in acest an cu cea mai importanta lege a economiei romanesti.
La 1 ianuarie 2005 a fost introdusa cota unica de impozitare de 16%. Anuntata de noua guvernare cu surle si trimbite, taxa unica este aprobata de Senat la 24 ianuarie. Dupa doar doua zile, la Bucuresti soseste o delegatie a FMI, moment din care incepe circul si un sir de bilbiieli care nu s-a terminat nici astazi. FMI a cerut guvernului sa majoreze anticipat accizele si TVA-ul. Guvernul ezita. La 28 februarie, alesii nostri aveau datoria sa adopte Codul fiscal, insa dezbaterea a fost aminata. La 3 martie, data trimbitata victorios de premierul Tariceanu si de ministrul Finantelor pentru adoptarea Codului fiscal, nu s-a adoptat nimic si nici nu exista sanse pentru urmatoarele doua saptamini. La 17 martie, piata de capital se afla in cadere libera, ca urmare a nehotaririi guvernului cu privire la data intrarii in vigoare a noului Cod fiscal - 1 mai sau 1 aprilie. Pe 20 martie, guvernul reuseste o prima lectura a actului normativ.
Articol complet Cotidianul
====================
Zero in infrastructura
2005 nu a adus nici o schimbare in bine, in ceea ce priveste infrastructura rutiera care trebuie sa ne racordeze la Europa. Lipsa finantarilor a stopat constructia de autostrazi.
In 2005 nu s-a dat in folosinta nici un metru de autostrada. Cu toate astea, actualul guvern spune ca nu a stat degeaba, a construit 10 kilometri de autostrada. Motivul pentru care constructia de drumuri paneuropene a stagnat este lipsa finantarilor, dupa cum explica ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Gheorghe Dobre. "Nu poti sa construiesti un drum daca nu ai finantare. Finantarea este cea mai importanta in constructia de drumuri", a precizat Dobre. Cu sau fara finantare asigurata, actualul guvern a decis ca si contractul cu compania americana Bechtel pentru constructia autostrazii Transilvania sa fie renegociat pentru ca, potrivit autoritatilor, incalca flagrant legislatia romaneasca.
Articol complet Cotidianul
=====================
Agricultura ecologica, lozul castigator al Romaniei
Fermierii romani care practica agricultura traditionala ar avea mai mult de castigat daca ar trece la cea ecologica. Politica agricola a Uniunii Europene prevede ca, dupa aderare, subventiile pentru producatorii ecologici sa fie de pana la 70%. "Profitabilitatea agriculturii ecologice este de doua ori mai mare decat in cazul celei conventionale, iar investitia initiala nu este mare", arata Bogdan Paranici, administratorul firmei Landviser Consult& Trade.
Recolta obtinuta este cu 20 - 50% mai mica decat in cazul agriculturii traditionale, insa pretul de export pentru alimentele ecologice poate fi de doua-trei ori mai mare, afirma producatorii din domeniu. "Am vandut afara kilogramul de grau cu pret dublu, iar pe cel de coriandru cu un pret triplu", arata Nicolae Alexe, eco-fermier. Romania ar putea fi competitiva pe piata internationala atat datorita faptului ca are un sol mai curat fata de cel al tarilor membre UE,cat si datorita fortei de munca ieftine din mediul rural.
Articol complet Averea

Stire preluata de la Euroactiv.ro