EurMonitor Business: Se scumpesc energia electrica si gazele naturale
Se vor scumpi energia electrica si termica si gazele naturale / Integrarea scumpeste imaginea cu 30% / Banii depusi in conturile elvetiene vor fi impozitati
Se vor scumpi energia electrica si termica si gazele naturale. Decizia anuntata de reprezentantii guvernului vine in contextul in care s-a anuntat si inghetarea salariilor si a posturilor din sectorul bugetar pana la sfarsitul acestui an.
Astfel, dupa doar doua luni, pretul gazelor creste, din nou, cu 10,2% si se pregateste o noua majorare de preturi din toamna.
Concret, pentru consumatorii casnici pretul pentru o mie de metri cubi consumati variaza intre 7 milioane si 6 milioane si cinci sute de lei.
Si pretul la energia termica va creste cu 20%.
Adica o gigacalorie va fi 1.075.000 de lei.
Ultima majorare la energia termica a fost in august anul trecut, cu 12 la suta.
Si energia electrica se scumpeste cu 5,2%.
La consumatorii fara abonament pretul unui kilowat ora ajunge la 3.649 lei. pentru cei cu abonament se plateste pe zi suma de 1.336 lei plus 2.699 de lei pentru un kilowat.
In plus, din cauza cresterii pretului petrolului se asteapta ca pretul benzinei sa creasca in urmatoarele zile cu peste 800 - 1.000 lei / litru.
Sursa: BBC
===================
Integrarea scumpeste imaginea cu 30%
Pe fondul unei cresteri anuale de aproximativ 20% a pietei de publicitate, se anunta vremuri bune pentru patronii trusturilor mass-media. Peste doi ani, preturile pentru spatiile publicitare vor creste in medie cu 20-30 de procente.
"Preturile vor creste in continuare la toate mediile, in special datorita cresterii cererii de spatiu de publicitate intr-un ritm mai mare decit oferta. Starcom estimeaza ca preturile la publicitate vor creste cu aproximativ 30% in 2007 fata de 2005", apreciaza Carmen Chipuc, managing director la Agentia de publicitate Starcom. De asemenea, Daniel Ene, media planning director in cadrul Zenith Media, estimeaza "o crestere procentuala a investitiilor in publicitate de 20% in 2007 fata de 2006, echivalind cu o dublare a acestora fata de 2004".
Investitorii ne cresc preturile
De ce cresc preturile? Pe de o parte este vorba de o majorare a bugetelor alocate pentru promovare de catre investitorii cu traditie de pe piata de profil, dar si de iesirea la rampa a producatorilor locali care, pentru a supravietui, vor fi practic nevoiti sa aloce bani si in aceasta directie. "Cererea va veni din mai multe directii: investitorii actuali care isi cresc bugetele, categoriile noi - in special cele legate de finantare (retail, masini, banci) - care incep sa devina din ce in ce mai vizibile, intreprinzatori locali care nu vor avea alta alternativa daca vor sa reziste intr-o piata competitiva", sustine Chipuc.
Legislatia la tigari scade pretul publicitatii outdoor
Dintre toate mediile de comunicare in masa, TV-ul este si se pare ca va fi in continuare cel mai vinat, cu implicatii si asupra preturilor. Vin insa puternic din urma Internetul, cinema-ul si DVD-ul. "Cea mai accelerata crestere a preturilor o vedem si o vom mai vedea pe TV, unde exista un deficit acut de spatiu publicitar. Exista situatii de sold-out din ce in ce mai frecvente, incepind cu luna mai a anului, nu numai la statiile mari, ci si la cele de nisa precum Discovery Channel sau Realitatea TV, sustine Oana Petroff, managing director la Mindshare Romania. Acesata explica insa ca fascinatia creata de TV limiteaza avintul preturilor din presa scrisa. "Presa se comporta diferit, apar noi publicatii in fiecare an, dar preturile nu pot creste foarte mult". De asemenea, Chipuc apreciaza ca cea mai mare crestere, in procente, nu in volum, o va inregistra Internetul. Nu acelasi lucru se poate spune despre outdoor. "Este foarte probabil ca panotajul stradal sa stagneze sau chiar sa scada in 2007 din cauza restrictiilor pe care le vor avea producatorii de tigari - care in prezent reprezinta o cota importanta din cifra de afaceri a companiilor de panotaj", sustine managerul de la Starcom. Privite ca medii unde se pot difuza momemte publicitare, destul de frunmos va fi si viitorul cinematografelor si DVD, medii unde producatorii ii pot agata in special pe tinerii intre 15 si 24 de ani. Daniel Ene sustine ca "sint doua canale de comunicare de impact. "Ne asteptam sa creasca, dezvoltarea conceptului de Mall si Multiplex fiind un factor important iar costul este competitiv cu celelalte medii. Cinema-ul modern are si avantajul masurabilitatii", mai spune aceasta.
Alina Stanciu
Sursa: Cotidianul
====================
Banii depusi in conturile elvetiene vor fi impozitati
Incepand cu data de 1 iulie, banii depusi de cetatenii sau firmele europene in bancile elvetiene vor fi impozitati de bancile respective, care vor pune in aplicare un acord semnat de autoritatile de la Berna si Uniunea Europeana dupa mai multi ani de negocieri, transmite Rompres preluand o stire AFP.
"Pentru prima data in lume, bancile elvetiene au acceptat sa preleveze un impozit pentru conturile pe care le-au deschis cetatenii straini, in numele autoritatilor fiscale din tarile respective", a declarat un purtator de cuvant al Asociatiei bancherilor elevetieni.
Potrivit aceleiasi surse, bancile elvetiene vor cheltui aproximativ 300 de milioane de franci elvetieni (200 de milioane de euro) pentru a instala noile sisteme informatice care vor permite prelevarea acestui impozit.
Clientii europeni ai bancilor elvetiene vor putea astfel sa autorizeze aceste banci sa transmita direct informatiile catre autoritatea fiscala din tara lor de origine, care va calcula valoarea impozitului.
Intr-o prima faza, bancile elvetiene vor preleva un impozit de 15 procente din dobanzile incasate de clientii lor europeni pentru depozitele lor, urmand ca ulterior acest nivel de impozitare sa creasca treptat la 20 de procente in luna iulie 2008 si la 35 de procente in luna iulie 2011.
Insa bancile elvetiene nu vor pastra decat un sfert din aceasta taxa, restul de trei sferturi urmand a fi varsat tarilor de origine.
Acordul, care acopera toate tarile membre UE si cateva terte state (Monaco, Liechtenstein, San Marino si Andorra) are drept scop reducerea evaziunii fiscale la nivel european. In schimb, directiva europeana pe tema impozitarii depozitelor bancare, care sta la baza acordului dintre Berna si UE, are numeroase lacune.
Astfel, numai anumite tipuri de plasamente bancare sunt taxate, astfel ca este suficient sa modifici compozitia portofoliului unui plasament pentru a scapa de impozitare. Mai mult, directiva europeana nu acopera dividendele, produsele de asigurari, castigurile de capital sau instrumentele derivate.
Elvetia s-a declarat de acord cu aceasta masura in schimbul mentinerii sacrosantului sau secret bancar, secret pe care se bazeaza prosperitatea sectorului sau financiar. Pana in prezent, nu exista nici o cifra oficiala referitoare la numarul de conturi bancare deschise in Elvetia de europeni.
Singura cifra cunoscuta este valoarea acestor fonduri administrate in Elvetia, adica aproximativ 3546 de miliarde de franci elvetieni in 2004, in crestere cu 7,7 procente comparativ cu 2003. Analistii estimeaza ca mediile bancare elvetiene gestioneaza aproximativ o treime din averea mondiala.
Sursa: Ziua, citata de HotNews.ro

Stire preluata de la Euroactiv.ro