Cautare avansata

Indemnizatia pentru cresterea copilului pune mamele pe drumuri



Demersurile care trebuie facute in vederea primirii indemnizatiei pentru cresterea copilului, conform Ordonantei de Guvern 148/2005, intrata in vigoare la inceputul acestui an, nu sunt nici putine, nici clare, se arata in rapoartele transmise de Birourile de Consiliere pentru Cetateni (BCC) din tara.

Angajatorii, salariatii, Directiile de Asistenta Sociala si Protectia Copilului din subordinea Primariilor si Directiile de Munca din cadrul Ministerului de resort intampina dificultati inrealizarea si solutionarea dosarelor pentru acordarea indemnizatiei.

Dupa trei modificari ale legislatiei in domeniu (una in 2003 si doua in 2005), Ordonanta de Guvern 148/2005 reglementeaza nivelul indemnizatiei pentru cresterea copilului la suma de 800 RON.  De la 1 ianuarie 2006, salariatii trebuie sa depuna dosarul la institutia la care sunt incadrati cu contract de munca. Conform legii, angajatorul sau reprezentantul legal al acestuia  are obligatia de a trimite dosarul la Directia de Munca, Solidaritate Sociala si Familie. In practica, sunt
multe situatii in care imputernicit sa reprezinte angajatorul este chiar salariatul.

Pe de alta parte, salariatii trebuie sa depuna la Directia de Asistenta Sociala si Protectia Copilului (DASPC), subordonata Primariei comunei/orasului/sectorului, in care isi au domiciliul, o cerere prin care solicita acordarea indemnizatiei. Cererea trebuie trimisa pana la data de 10 a fiecarei luni, de la DASPC la Directia de Munca, pentru completarea dosarului.

Totodata, la Directia de Munca, pe langa declaratiile tipizate ca realizeaza/nu realizeaza alte venituri impozabile, solicitantului si sotului/sotiei acesteia/uia li se pot solicita declaratii scrise de mana conform carora ambii soti se ocupa de intretinerea copilului si crearea unui mediu propice dezvoltarii acestuia.

"Obtinerea indemnizatiei pentru cresterea copilului se face cu dificultate. Deseori, parintii sunt nevoiti sa faca multe dintre drumurile la institutii insotiti de copii. Constatam inca o data ca birocratia excesiva saboteaza un drept al cetateanului", a declarat Dorian FILOTE, Director Executiv ANBCC. 

Birourile de Consiliere pentru Cetateni au capacitatea de a oferi gratuit  informare si consiliere pentru intocmirea dosarelor, tuturor cetatenilor care intampina dificultati in solutionarea acestora.     

Pentru mai multe informatii despre adresele si programul de lucru al celor 57 de BCC, contactati Secretariatul Executiv ANBCC, tel.021-3266662, e-mail anbcc@robcc.ro, web: www.robcc.ro
<http://www.robcc.ro/> 

 




''

Stire preluata de la Euroactiv.ro

Stiri asemanatoare

Nastase si DIP s-au autosuspendat din PSD
...

Gripa aviara: Situatia focarelor din Romania
...

Programul nuclear al Iranului, discutat la Londra
...

Sectorul minier, o zona cu probleme a economiei romanesti
Pana in 2007 urmeaza sa fie disponibilizati 11.000 de mineri. Accidentul de...

EurMonitor Guvernare: Atac la Putere, servicii secrete si la rivalii din PSD
Adrian Nastase a anuntat ieri decizia de a se autosuspenda din functia de p...