Pentru amintiri mai colorate din liceu: revista Oricum
Sase tineri a caror medie de varsta nu depaseste 20 de ani au lansat, la sediul British Council, revista Oricum, o noua revista de cultura urbana, atitudini si idei adresata elevilor si studentilor. Formatul grafic al revistei este conceput epentru a putea fi citita cu usurina in pupitrul bancii, in timpul orelor.
08:15
Cei sase vor sa creeze un fenomen mediatic care sa devina simbolul unei generatii. Isi propun sa ajunga la un tiraj de 15.000 exemplare in al treilea an de existenta, plecand de la 5.000 in acest moment si sa se extinda in cele mai mari centre urbane ale Romaniei incepand de anul viitor, acum revista fiind distribuita doar in Bucuresti.
Moses Anibaba, directorul British Council, s-a declarat uluit ['blown away'] dupa primul contact cu entuziasmul initiatorilor proiectului, pe care apoi s-a hotarat sa-l sustina. "Este o zi mare", a mai spus Anibaba despre ziua lansarii.
Razvan Crisan, managerul executiv al proiectului, a amintit ca produsul final se bazeaza pe un plan de afaceri riguros, un studiu de piata bazat pe un esantiona de 600 de persoane, si pe focus-grupuri. El a spus ca spera ca revista sa ramana in memoria celor ca re o citesc si acestia sa asocieeze perioada liceului cu ea. Revista va avea rubrici precum eveniment, divertisment, scoala, vizual si 'uau'.
"Vom fi autentici, vom reflecta realitatea asa cum o vad tinerii, ii vom face pe oameni sa rada, le vom prezenta informatii de foarte buna calitate si vom contribui la dezvoltarea spiritului antreprenorial al grupului nostru tinta", afirma creatorii revistei: Razvan Crisan, Ina Ghita, Cosmin Pojoranu, Ovidiu Gitlan, Ioana Ceausu si Silvia Stanescu. Pentru ei, ultimii doi ani au reprezentat o perioada de efort sustinut, in care au invatat cum se face un plan de afaceri, au gandit un numar pilot si, cel mai important au invatat sa lucreze in echipa. O evolutie fireasca de la ziarul Liceului "George Cosbuc", revista ORICUM reprezinta continuarea unei povesti incepute in scoala, o idee devenita realitate, in jurul careia cei sase initiatori ai proiectului au cooptat pe parcursul timpului o echipa de 7 redactori permanenti, 21 de distribuitori si 3 graficieni, plus un numar impresionat de parteneri si sustinatori.
Disponibila din 11 noiembrie la distribuitorii din licee si facultati, la magazinele partenere si pe internet la www.oricum.ro, la pretul de 5 lei, revista ORICUM se vrea un mic ghid de supravietuire in jungla urbana, adresandu-se tinerilor intre 15-25 de ani (cu accent special pe cei cu varste intre 15-20 de ani), cu spirit critic, constienti de ceea ce se intampla in jurul lor, avizi de nou si bun. Intr-un format glossy special, cu un tiraj initial de 5000 de exemplare lunar, ORICUM dedica peste 60 de pagini evenimentelor urbane, muzicii & divertismentului, vietii scolare, artei grafice & designului urban si nu in ultimul rand, high-tech-ului.
Razvan Crisan, Ioana Ceausu si Silvia Stanescu au participat acum doi ani la programul "Liderii Mileniului trei" (LMT), un program dedicat "artei de a conduce", oferit liceenilor din Romania de catre British Council si Fundatia CODECS pentru Leadership, cu acordul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului. In 2001, cateva licee din Romania au primit o invitatie, de a adauga materiilor traditionale un set de discipline mai tinere, mai putin riguroase, in haine mai colorate, reunite sub tema Arta de a Conduce: comunicare, lucru in echipa, autocunoastere, solutionarea conflictelor, managementul diversitatii si al schimbarii. Cenusaresele au devenit printese, iar cei cuceriti au crescut alaturi de ele si au devenit "Liderii Mileniului Trei". Programul, de care au beneficiat pana acum aproximativ 4000 de tineri din intreaga Romanie, a contribuit la dezvoltarea unui model educational nou, bazat pe spirit antreprenorial, initiativa privata, dezvoltare si afirmare individuala, intr-un joc de echipa cu castigul reciproc al partenerilor. In faza actuala a LMT, prejudecata "locului unde nu s-a intamplat nimic" e pe cale de a fi spulberata: orase precum Tulcea, Reghin, Zimnicea, Turnu Magurele au devenit parte din program si "fabrica" lideri ai viitorului, in cadrul unei componente specifice de "Leadership civic".

Stire preluata de la Euroactiv.ro