Razboi impotriva importurilor auto second-hand
Odata cu intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, actualele restrictii care reglementeaza importurile de masini second-hand vor trebui eliminate deoarece, daca vehiculul este agreat de autoritatile unui stat membru, atunci el poate fi inmatriculat in oricare alt stat membru.
Multi romani asteapta acest moment cu speranta, deoarece nu au resurse financiare suficiente pentru achizitionarea unei masini noi; in plus raportul calitate-pret al masinilor second-hand sosite in noile conditii ar putea fi considerat mai mult decat multumitor.
Autoritatile nu privesc cu ochi buni aceasta evoluitie a pietei, in primul rand, spun ele, datorita impactului care il vor avea aceste masini, majoritatea modele mai vechi, asupra poluarii mediului si al sigurantei rutiere. Cu siguranta, insa, principala cauza a acestor aversiuni o constituie presiunea pe care o exercita producatorii si importatorii de autoturisme noi, care isi vad vanzarile viitoare amenintate.
Exemplul standard este Polonia: in aceasta tara exista un necesar de masini considerabil la momentul aderarii, ceea ce a determinat introducerea a zeci de mii de autoturisme de mana a doua aduse din UE. Rezultatul a fost colapsul vanzarilor de masini noi.
Evident ca, in lipsa unei interventii, si in Romania se va petrece la fel. Solutia autoritatilor romane? Crearea unor bariere indirecte, prin introducerea unor noi taxe si impozite pentru masinile second-hand introduse in tara, care sa determine scaderea atractivitatii acestei oferte.
Producatorii si importatorii de autoturisme cauta, impreuna cu autoritatile, solutii pentru a evita eventualele importuri masive de autoturisme second-hand care ar putea invada piata autohtona dupa aderarea la UE, invocand necesitatea protectiei mediului si siguranta in trafic. Masurile avute in vedere sunt taxarea progresiva a masinilor de ocazie in functie de vechimea masinilor si scaderea taxelor de import pentru autovehiculele noi din tarile non-UE. "Studiem, impreuna cu Ministerul Finanatelor, posibilitatea restrictionarii intrarii in tara a autovehiculelor vechi. Concluziile grupului de lucru creat in acest sens vor fi inaintate la mijlocul lunii martie", a declarat ministrul mediului, Sulfina Barbu.
Articol complet Bloombiz.ro

Stire preluata de la Euroactiv.ro