Nou tip de femeie: "Femeia Implicata in Tehnologie"
Conform studiului online realizat de Intel Corporation sub titlul "Women, Technology and Lifestyle", femeile ii "ajung din urma" pe barbati in ceea ce priveste modul in care accepta si privesc tehnologia.
Intel a cerut companiei Harris Interactive, cunoscuta pentru The Harris Poll, sa examineze diferentele intre atitudinea barbatilor si femeilor fata de tehnologie. Studiul dezvaluie faptul ca femeile folosesc tehnologia pentru computing in viata de zi cu zi acum mai mult ca niciodata. A aparut un nou tip de femeie, cu cunostinte solide in domeniul tehnologiei, iar Intel o numeste "Tif," prescurtarea pentru Technology Involved Female - Femeia Implicata in Tehnologie.
Ea se regaseste in diverse segmente de varsta sau profesionale, de la tinerele femei care au crescut inconjurate de tehnologie si pana la femeile care au luat contact cu tehnologia la locul de munca, fara a le uita insa nici pe autodidactele puternic motivate.
Tif micsoreaza distanta dintre sexe in materie de tehnologie, caci femeile din segmentul de varsta cel mai mic inclus in studiu ajung practic sa ii depaseasca pe barbati in intentia de a achizitiona un laptop. Jumatate dintre femeile tinere spun ca urmatorul lor computer va fi un laptop, prin comparatie cu barbatii, care dau acest raspuns numai in proportie de 43%. Tehnologia a devenit din ce in ce mai importanta in viata de zi cu zi a femeilor.
Studiul interactiv Intel/Harris arata ca femeile (in proportie de 58%) se simt la fel de pierdute ca si barbatii daca nu isi verifica mesajele de e-mail cel putin o data pe zi. in plus, femeile continua sa isi doreasca tot mai multe de la tehnologia lor, caci majoritatea femeilor (62%), ca si majoritatea barbatilor (66%), sunt entuziasmate de ideea de a invata sa foloseasca noi caracteristici ale computerului.
Poate ca femeile nu sunt la fel de increzatoare, dar sunt aproape de trei ori mai dispuse decat barbatii sa considere ca sexul opus isi exagereaza cunostintele in materie de computere (32% din femei, fata de 10% din barbati). Studiul a fost realizat online pe teritoriul Statelor Unite, in perioada 29 iulie - 9 august 2004, pe un esantion national de 2.545 adulti (in varsta de 18 ani si peste), dintre care 1.273 barbati si 1.272 femei.
Sursa: Adevarul

Stire preluata de la Euroactiv.ro