Publicitatea din BANI PUBLICI, sursa de manipulare
Publicitatea din bani publici s-a dovedit, in multe cazuri, un instrument de control si manipulare a mass-media. Eliminarea acestor nereguli a fost subiectul primei discutii de lucru a Guvernului cu un grup de organizatii media.
in imagine: Premierul Calin Popescu Tariceanu si Ioana Avadani, directorul Centrului pentru Jurnalism Independent
Grupul de lucru pentru reglementarea publicitatii din bani publici s-a reunit pentru prima oara astazi, la Palatul Victoria, intr-o intalnire a mai multor reprezentanti ai organizatiilor media cu premierul Tariceanu si secretarul general Cseke Attila-Zoltan.
Scopul acestei prime intalniri a fost ca partile implicate sa-si prezinte pozitiile si sa stabileasca un calendar de actiuni.
Urmatoarea intalnire a Grupului de lucru va fi pe 30 martie, cand participantii vor intra in negocieri tehnice. Primul-ministru l-a mandatat pe secretarul de stat din cadrul SGG, Cseke Attila-Zoltan, sa reprezinte Guvernul la discutii. Centrul pentru Jurnalism Independent va asigura secretariatul tehnic al Grupului si va crea o lista de discutii.
=========
Articole pe aceeasi tema
Pretul obedientei
Posta Romana da mai multa publicitate decat Orange si Connex
Publicitatea de stat a intrat intr-o gaura neagra
PSD a continuat publicitatea electorala pe bani publici
============
Din sectorul neguvernamental, la prima intrunire a Grupului de lucru au participat: Centrul pentru Jurnalism Independent, Asociatia Pro-Democratia, Agentia pentru Monitorizarea Presei, Transparency Romania, Centrul Roman pentru Jurnalism de Investigatie, Institutul pentru Politici Publice, Clubul Roman de Presa, Asociatia Romana pentru Comunicatii Audio-Vizuale, Asociatia Editorilor de Presa On-Line, Asociatia Editorilor de Presa Locala, Liga Romana de presa.
Premierul Tariceanu a participat la aceasta prima reuniune doar pentru a prezenta pozitia Guvernului fata de utilizarea publicitatii de stat, si nu pentru a negocia in numele acestuia. Seful Executivului a prezentat principiile care stau la baza pozitiei sale si a Guvernului in chestiunea publicitatii de stat: