Cautare avansata

Scade increderea publicului in guverne



Un sondaj realizat la nivel global arata ca organizatiile neguvernamentale sunt cele mai credibile institutii, inaintea mediului de afaceri, guvernelor, si mass-media. Colegii, prietenii si familia sunt perceputi ca surse credibile in materie de companii. Internetul ocupa locul trei in topul increderii liderilor de opinie in mediile de informare.


Barometrul Anual de Incredere realizat de catre compania de Relatii Publice Edelman a urmarit atitudinea liderilor de opinie din toata lumea fata de mediul de afaceri, guverne, organizatii neguvernamentale si mass-media. Edelman defineste liderii de opinie ca fiind persoane cu vasta cuprinsa intre 35 si 64 de ani, absolventi de facultate cu un venit mai mare de 75.000 $ si care manifesta interes si implicare in mass-media, mediu politic si cel de afaceri. Cel de-al 6-lea barometru a fost realizat in urma sondarii a 2000 de lideri de opinie din SUA, China, Marea Britanie, Franta, Germania, Spania, Italia, Canada, Brazilia, Japonia si Coreea de Sud.

Barometrul de Incredere pe 2005 arata ca organizatiile neguvernamentale sunt printre singurele institutii demne de incredere in majoritatea tarilor unde a fost realizat sondajul. Rezultatele sondajului au fost prezentate la forumul economic mondial de la Davos din 26 ianuarie.

"Increderea in institutii si actori importanti in societate, presedinti de state, lideri ai marilor companii este inlocuita de legaturile personale create in jurul colegilor, familiei si prietenilor", arata sondajul realizat de Edelman. Credibilitatea familiei, prietenilor si colegilor a crescut de la 22% in 2003, la 56% in 2005 in Statele Unite si de la 33 la 53% in Europa pentru aceeasi perioada de timp. Expertii independenti, doctorii si personalul academic se bucura de cea mai mare incredere a liderilor de opinie.

In ceea ce priveste peisajul mediatic, Internetul se situeaza in prezent pe locul 3 ca sursa credibila de informare, dupa televiziune si ziare - 19% in SUA, 13% in Europa, 21% in Brazilia si 27% in China.

Increderea in mediul de afaceri, guverne si mass-media este mai mica in Europa decat in alte tari sau regiuni. Guvernele se situeaza pe ultimul loc in Germania, Franta, Marea Britanie si Spania. Mai mult de 39% din italieni au incredere in guvernele lor.

Increderea in mass-media a inregistrat cele mai scazute procente in aproape toate tarile europene: 22% in Marea Britanie, 26% in Franta, 31% in Italia, 33% in Germania, 35 % in Spania.

Germania si Franta sunt tarile cele mai sceptice in materie de mediu de afaceri. 33% dintre repondentii germani au incredere in mediul de afaceri, si doar 28% in Franta in comparatie cu Spania, Italia si Marea Britanie, unde 45%, respectiv 51 si 53% dintre liderii de opinie au incredere in mediul de afaceri. In Franta s-a inregistrat o scadere semnificativa de la 47% in 2004 la 28 % in 2005.

In materie de industrii, cea mai slaba incredere la nivel global o inregistreaza mass-media si companiile energetice. In Europa sectoarele cele mai putin credibile sunt investitiile/asigurarile urmate de sectorul seviciilor energetice si financiare.

Rezultatele sondajului au fost prezentate pe 25 ianuarie in Parlamentul European. Potrivit vice-presedintelui Edelman, Mike Deaver mesajul cheie este ca mediile de informare traditionale pierd teren in fata mediilor alternative. Explozia blogurilor care face legatura directa cu companiile este cel mai bun indicator. Deaver este de parere ca marile corporatii ar trebui sa-si incurajeze angajatii sa-si spuna cuvantul pe bloguri. Sfatul lui: "Renuntati la control, ascultati, consultativa, purtati un dialog". "Nu poti castiga increderea publicului facand publicitate, presedintii marilor companii trebuie sa angajeze actionarii intr-un dialog intr-o forma foarte personalizata prin intermediul media locale si al Internetului", este de parere Richard Edelman, CEO si presedinte al Edelman.

John Bell, presedintele Comisiei Europene de sanatate si al directoratului pentru protectia consumatorului a sugerat o politica de schimbare a mediului prin care oamenii ar trebui sa-si contruiasca o identitate proprie cu ajutorul contactelor stabilite in mediul virtual si al referintelor proprii. Este o provocare adresata guvernelor si un apel la un leadership strategic pe anumite probleme.

Erik Jonnaert, general manager Procter&Gamble pentru relatia cu Europa este de parere ca alegerile sunt cele care au cel mai mare impact asupra guvernelor si mediului de afaceri. Pentru oamenii de afaceri, votul de incredere pe care il acorda consumatorul este primul moment al adevarului. Se ridica la asteptarile mele", a spus Jonnaert.

Jacki Davis, fost jurnalist specializat in afaceri UE, este de parere ca procentele slabe inregistrate de mass-media sunt deprimante. Davis avertizeaza in legatura cu impuscarea mesagerului. "Marile corporatii cred ca au o problema cu mass-media, nu o problema de incredere", a explicat Davis. Ea este de acord cu opinia lui Edelman de a localiza si personaliza informatia. Dar a avertizat ca exista pericolul lipsei de consistenta a mesajului.

Linkuri:

Stiri asemanatoare

Insomar: Cine alege politica trebuie sa renunte definitiv la afaceri
Cei mai multi romani considera ca dorinta de a castiga bani este principalu...

Banca Mondiala sprijina reforma sistemului judiciar din Romania
Ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, si Directorul Bancii Mond...

Palestinienii promit onorarea angajamentelor de pace
In vreme ce palestinienii au cerut continuarea asistentei financiare intern...

EurMonitor Guvernare: Loteria Romana a negociat direct cu George Copos spatiile comerciale
Compania de stat a tratat initial cumpararea celor 38 de locatii direct de ...

Solana: Hamas trebuie sa-si "schimbe metoda"
...