Un pod peste Dunare pentru economia Europei
Un pod de doi kilometri, ce va fi construit de compania de constructii spaniola Fomento de Construcciones y Contratas, va reduce distantele ce trebuie parcurse la frontiera dintre Bulgaria si Romania, transmite Informacion.com, preluat de Agerpres.
Constructia a inceput in 2009, cu doi ani intarziere, si se asteapta sa fie gata in 2011. Potrivit datelor oferite de ministerul bulgar al transporturilor, pe acest pod vor trece peste 3.000 de vehicule pe zi, in primii ani de functionare.
Investitorii sustin ca podul va transforma complet regiunea. Potrivit lui Stoian Stalev, presedintele companiei de stat Invest Bulgaria Agency „zona din nord-estul Bulgariei este un drum inchis, cu o rata ridicata a somajului si investitii putine, in ciuda faptului ca este cea mai apropiata de Europa occidentala si centrala”.
Potrivit primarului din Calafat, Mircea Guta, orasul s-a micsorat cu 50% in ultimele doua decenii, mai ales in urma inchiderii fabricilor de textile. Acum numara 20.000 de locuitori, dar primarul spera la o crestere, datorita oportunitatilor de afaceri care apar de-a lungul soselelor care vor duce la pod.
Bulgarii din Vidin, oras cu 70.000 de locuitori, sunt mai putin optimisti, neasteptand sa ploua cu milioane, chiar daca lucrarile vor constitui o sursa importanta de venituri in economia locala. „Va fi doar mai mult trafic”, spun cu scepticism locuitorii, care nu prea sunt convinsi ca proiectul podului va fi si infaptuit. Prea asteapta de multi ani...
Exista, intr-adevar, si riscul unei intarzieri, considera Informacion, amintind ca finantarea europeana pentru constructia podului se incheie in acest an.
Premierul bulgar, Boiko Borisov si cel roman, Emil Boc, au transmis recent o scrisoare comuna presedintelui Comisiei Europene, Jose Manuel Durao Barroso, in care cer prelungirea cu un an a termenului pentru executia podului.
Articol complet in Afacerea (CCIB)

Stire preluata de la Euroactiv.ro