Cautare avansata

Un studiu identifica tendinte de comunicare online


Studiul EurActiv "Federation Communication Survey 2004" arata ca, in viitor, comunicarea online va deveni o prioritate , in special datorita bugetelor limitate consacrate comunicarii.

Dintre participantii la studiul realizat preintre federatii, 57% sunt federatii industriale mici si consolidate, care lucreaza cu bugete de comunicare de mai putin de 10.000 de euro. Multe dintre ele au fost fondate inainte de aparitia, in 1986 a "Single European Act". Majoritatea dintre acestea inca nu au consultanti de comunicare angajati si numai o treime folosesc in momentul actual serviciile online pentru a-si promova site-urile web. Pe de alta parte, 15% au bugete de comunicare de peste 100.000 de euro.

Mai putin de jumatate din repondenti (44%) au confirmat ca se asteapta ca staff-ul angajat in domeniul comunicarii sa creasca. In plus, unul dintre cei chestionati a spus: "federatiile mai mici nu au angajati separati pentru PA, PR si comunicare [...]. Toate aceste functii diverse sunt combinate." Majoritatea celorlalti (55%) se asteapta ca personalul implicat in astfel de activitati sa se pastreze in configuratia actuala.

60% folosesc deja intraneturi sau extraneturi, o proportie substantial crescuta fata de rezultatele obtinute in 1996 de profesorul Justin Greenwood, care a aratat ca doar 30% dintre federatii foloseu internetul. Majoritatea federatiilor si-au confirmat planurile de a folosi instrumente de comunicare bazate pe internet mult mai mult in viitor. Federatiile intentioneaza sa foloseasca din ce in ce mai mult aceste instrumente online pentru ca, se pare, ei considera internetul ca fiind un canal mai eficient din punctul de vedere al costurilor, pentru nevoile lor extinse de comunicare.

Un repondent a rezumat acest lucru astfel: "Importanta si nevoia comunicarii in federatiile europene este adesea subestimata. Bugetele de comunicare ar trebui crescute si, daca este necesar, mai multi oameni ar trebui angajati. Totusi, ar trebui sa existe o imbunatatire si in ceea ce priveste metodele (si anume internetul)."

Dan Luca, Senior Public Relations Manager al EurActiv, comenteaza: "Avand in vedere complexitatea mecanismelor institutionale, branding-ul devine o prioritate, deopotriva pentru federatiile mari, cat si pentrui cele mici."

Studiul a fost realizat intre 7 iulie si 13 septembrie 2004, promovat prin posta, e-mail si telefon in directia a 550 de federatii europene. Au fost primite 109 raspunsuri, majoritatea pe baza unui chestionar online, gazduit de CommunicateResearch Ltd. Kellen Europe (companie de consultanta manageriala) a sprijinit acest studiu, ca si CommunicateResearch Ltd si Journal of Public Affairs.

Linkuri:

EURSONDAJ / 06.07.2004
Un sondaj EurActiv evidentiaza cresterea comunicarii corporatiste la Bruxelles




''

Stire preluata de la Euroactiv.ro

Stiri asemanatoare

Comentariu: Basescu nu e Constantinescu
Andreea Pora despre felul cum PSD-ul ar face orice sa ramana la putere. Discursul de ieri al ...

Votul anti-Constitutie ar putea duce la "destramarea Europei"
Votul intern al Partidului Socialist Francez de pe 1 decembrie ar putea avea repercursiuni asupra...

EurMonitor Guvernare: Sondajele derutei
Specialistii nu cred in ultimele sondaje de opinie lansate pe piata/ Scenarii post-electorale de ...

Realegerea lui Bush salutata discret in Europa
Liderii UE fac tot ce pot pentru a aborda constructiv victoria lui Bush, dar este o zi de "mahmur...

Comisia Barroso a fost votata
Parlamentul european a votat pe 18 noiembrie noua formula a Comisiei Barroso. Dupa cateva sap...