46% dintre germani nu cunosc nimic despre Romania
Agentia pentru Strategii Guvernamentale a realizat in perioada mai - iulie 2006 un sondaj de opinie privind imaginea Romaniei in Germania. Prin sondaj s-a urmarit identificarea punctelor tari si a punctelor slabe ale imaginii actuale a Romaniei si a romanilor in Germania, care sunt oportunitatile de nisa pentru promovarea si conturarea unui brand al Romaniei, cum ar trebui sa fie noul brand si care ar fi canalele si mijloacele adecvate de comunicare.
Din principalele date rezulta ca 46% dintre germani nu cunosc nimic despre Romania, 27 % au o parere pozitiva iar 27% au o parere mai degraba negativa.
Principalele caracteristici ale Romaniei in opinia germanilor sunt: tara saraca, care a avut mult de suferit, dar cu peisaje frumoase, cu vin bun, produse de artizanat si produse agricole bune. Romanii sunt perceputi ca ospitalieri si modesti, dar si ca inapoiati.
Cei mai multi dintre germani nu au putut indica o personalitate romaneasca cunoscuta (61%). Ceilalti au amintit de Ceausescu (22%), Peter Maffay (7%) - compozitor de muzica rock nascut in Brasov in 1949 - , Ion Tiriac (7%), Nadia Comaneci (6%), Dracula (4%).
In general exista un interes crescut din partea germanilor pentru Europa de Est; 60% dintre acestia au calatorit in ultimii 5 ani in cel putin o tara din Europa Centrala si de Est, insa putini germani sunt atrasi de Romania ca destinatie turistica: 1 din 3 germani considera atractiva Romania din punct de vedere turistic si doar 1 din 10 ar vizita tara noastra.
Principalele destinatii turistice care intereseaza germanii in ce priveste Romania sunt: Bucuresti, Delta Dunarii, Castelul lui Dracula, orasele medievale din Transilvania, statiunile balneo-climaterice, situri arheologice antice, manastirile din Moldova si satele romanesti traditionale - in aceasta ordine.
Rezultatele studiului sunt reprezentative pentru populatia Germaniei cu varsta de peste 16 ani, marja de eroare a rezultatelor fiind de +- 3% la un nivel de incredere de 95%.
Chestionarele sondajului de opinie au fost aplicate in Germania in perioada 5 mai - 6 iunie 2006. Institutele de cercetare sociologica care au gestionat culegerea datelor in teren au fost Mercury Research (Romania) si Confield Research (Germania).
Sondajul privind imaginea Romaniei in Germania realizat de Agentia pentru Strategii Guvernamentale face parte dintr-un program mai amplu de cercetare si promovare a imaginii tarii noastre in lume.
Sursa: Guvernul Romaniei

Stire preluata de la Euroactiv.ro