Branduri cu impact in Romania
Daca in topul notorietatii marca cea mai faimoasa din lume se mentine pe primul loc, topul brandurilor de impact realizat de Synovate vine cu unele surprize. Anul acesta, Nokia este brandul cu cel mai mare impact asupra romanilor. Aceasta este concluzia celei de-a patra editii a clasamentului "Top Impact Brands 2006", realizat de compania de cercetare Synovate pentru revista de afaceri "Biz".
Totodata, Nokia a obtinut performanta de a ajunge pe locul al doilea si in cadrul topului de notorietate. Rezul-tatele sondajului au dezvaluit faptul ca brandul are cel mai mare impact in rindurile barbatilor. Dar, in premiera pentru un produs de profil tehnologic, Nokia este al doilea brand cu cel mai mare impact la femei. Rezultatele de anul acesta releva faptul ca, in comparatie cu studiile din anii trecuti, acum predo-mina marcile de electronice si cele de echipament spor-tiv.
"Acest nou clasament reprezinta un indicator al transformarilor culturale ce au loc in Romania. Astfel, putem concluziona ca roma-nii se afla intr-un moment in care par mai degraba orientati catre inovatie, progres si dinamism si tind sa acorde mai putin interes marcilor care le vorbeau mai deunazi despre protectie, caldura si confort", spune Adina Vlad, Client Service Director la Synovate.
Surprizele anului
Liderul de anul trecut, Ariel, s-a clasat pe locul al doilea in topul brandurilor cu cel mai mare impact si pe locul al treilea in clasamentul brandurilor cu notorietate ridicata, cumulind 24% din voturi. Cea mai mare crestere insa a fost obtinuta de Sony. In primele doua editii, Sony s-a aflat pe locurile 7, respectiv 8, provocind in 2005 o surpriza, coborind pina la pozitia 14. Dar anul acesta brandul creste rapid in preferinte si se claseaza pe locul 4, obtinind note bune la categoriile incredere, inovatie si optimism.
Articol complet Cotidianul

Stire preluata de la Euroactiv.ro