Comunicarea online, in crestere in preferintele asociatiilor si federatiilor din UE
Un studiu realizat de EurActiv in randul asociatiilor si federatiilor europene arata ca internetul este folosit ca principal canal de comunicare. Dar convorbirile telefonice si intalnirile raman esentiale pentru pastrarea contactelor personale, arata studiul.
Studiul EurActiv este realizat anual, in randul federatiilor europene. Rezultatele editiei din 2006 se bazeaza pe 183 de raspunsuri din partea federatiilor industriale europene, ONG-uri si grpuri ale consumatorilor care si-au trimis online raspunsurile la chestionar. Sondajul a fost realizat in colaborare cu o companie de management al asociatiilor, Kellen Europe.
Site-urile web (94,5%) si e-mail-urile (99,5%) au devenit canalele aproape universale de comunicare ale asociatiilor industriale si comerciale, rezulta din studiu.
Actualizarea 'la zi' a site-ului este considerata cruciala, poate chiar intr-o mai mare masura decat realizarea de comunicate de presa. Pentru 82% dintre repondenti un site actualizat este 'important' si 'foarte important', in timp ce difuzarea unui comunicat de presa este considerata 'importanta' sau 'foarte importanta' de numai 65%.
Ascensiunea canalelor online este insotita de un declin relativ al materialelor tiparite pentru newsletter, cu 5% fata de anul trecut. O posibila explicatie este ca aceasta sarcina este preluata de site-uri, cu un posibil sprijin din partea alertelor pe e-mail.
Majoritatea celor chestionati folosesc o combinatie de materiale print si online, ceea ce sugereaza ca online-ul este folosit numai pentru a promova materialele de comunicare conventionale. De exemplu, 92% aseaza documentele de pozitie la varful preferintelor lor in materie de comunicare externa, iar 87% considera briefing-urile scrise ca fiind importante sau foarte importante, sugerand, din nou, ca mediul online este folosit doar ca unealta de diseminare pentru materiale traditionale.
Factorul uman continua sa fie determinant, 91% spunand ca intalnirile sunt 'importante' sau 'foarte importante' pentru ei. Seminariile si conferintele unde se realizeaza contacte personale sunt de asemenea populare, 81% considerandu-le importante, doar cu putin mai multi decat cei care considera telefoanele importante, 70%.
Publicitatea online continua sa devina tot mai populara in randul federatiilor si este acum la egalitate cu publicitatea tiparita, 15% considerand-o 'importanta' sau 'foarte importanta'.
Dan Luca, director de relatii publice la EurActiv, a spus: "publicitatea online devine din ce in ce mai importanta, pentru ca din ce in ce mai multe asociatii inteleg ca in afacerile europene pozitionarea este cruciala, iar comunicarea online este eficienta din punctul de vedere al costurilor."
EurActiv: European federations survey 2005
EurActiv: European federations survey 2004
Kellen Europe: 2006 EuroConference - Competitiveness and Communication: The role of EU Associations
[EurActiv]

Stire preluata de la Euroactiv.ro