Innebuniti dupa etichete
Aproximativ 80% dintre romani cumpara haine de placere, peste jumatate dintre ei isi innoiesc garderoba tinand cont de marca inscriptionata pe eticheta, iar 48% dintre cumparatori nu uita de ultimele tendinte ale modei cand merg la shopping.
Asa arata un studiu realizat de compania germana de cercetare Growth from Knowledge (GfK). Cifrele sunt cu mult mai ridicate decat in tari europene ca Spania, Franta, Italia, Polonia sau Belgia.
Nevoia si reducerile, in top
Cele mai importante trei aspecte de care tin cont romanii atunci cand merg sa-si ia haine sunt nevoia, reducerile si placerea de a cumpara. Cel mai putin important e sfatul vanzatorului sau al unui prieten. Necesitatea este invocata de 82% dintre europeni si 77% dintre americani.
Romanii cumpara haine pentru ca au nevoie in proportie de 86%, procent mai mare decat in Italia (68%), dar sub nivelul din Turcia (97%) sau Olanda (91%).
Un lucru e cert: reducerile nu-i lasa reci pe cumparatori, trei sferturi dintre cei chestionati declarand ca-si cumpara haine in perioada soldurilor. La fel fac si 77% dintre romani.
Surpriza studiului e data de numarul mare de romani care tin cont de brand: 52% isi cumpara haine in principal pentru marca acestora, situandu-se pe primul loc in Europa.
Aceeasi tendinta se manifesta si in Grecia si Italia, spre deosebire de Franta, Spania si Belgia, unde ponderea celor pentru care conteaza marca variaza intre 21% si 29%.
Articol complet in Evenimentul Zilei

Stire preluata de la Euroactiv.ro