Piata romaneasca a cardurilor de credit se dubleaza in 2006
Numarul cartilor de credit de pe piata romaneasca va creste cu 130% in 2006, semn al imbunatatirii situatiei economice si familiarizarii crescute a consumatorilor romani cu cartile de credit, se arata intr-un studiu publicat recent de Lafferty Group, o companie din Marea Britanie specializata in cercetare si consultanta, studiu preluat de Rompres.
Chiar si asa, piata romaneasca a creditelor de consum este relativ subdezvoltata in raport cu standardele europene. Anul trecut, in Romania piata creditelor de consum (inclusiv ipotecile) a fost responsabila pentru doar 11% din veniturile aflate la dispozitia persoanelor, comparativ cu 68% in Germania si 35% in Ungaria. In plus, cartile de credit au reprezentat sub 10% din totalul cardurilor de plata in 2005, urmand a creste la peste 21% in 2007.
De asemenea, studiul a descoperit ca romanii sunt atrasi in special de cartile de credit de tip co-branded, respectiv carduri de credit emise de o banca, dar care poarta si logo-ul unui retailer, companii de telecomunicatii sau al unei companii aeriene, de exemplu. Acest tip de carduri ofera consumatorilor beneficii suplimentare de genul discounturi sau beneficii de loialitate.
Sursa: Periodicul Afacerea (CCIB)

Stire preluata de la Euroactiv.ro