Profit economic la final de Campionat Mondial
Evenimentul sportiv al deceniului nu a dezamagit in plan economic. Comertul si turismul au profitat cel mai mult de pe urma Campionatului Mondial de Fotbal.
Camera Federala Germana de Comert si Industrie a analizat efectele turneului asupra comertului si turismului, acestea fiind de altfel sectoarele care au profitat cel mai mult de pe urma Campionatului Mondial. Programele de functionare ale magazinelor au intrat si ele in prelungiri, iar turistii, suporteri sau nu, au luat cu asalt pensiuniele si hotelurile, aflate chiar in zone in care nu s-au desfasurat intalniri sportive.
Potrivit analistilor, concernul cu cele mai mari incasari a fost Adidas, care s-a impus cu profituri de peste 300 de milioane de euro, in fata vesnicilor concurenti Nike si Puma. S-au vandut peste 1,5 milioane de triocouri cu insemnele echipei nationale, iar celebra minge a turneului final, Team Geist, a fost cumparata de peste 15 milioane de suporteri.
Turneul a fost profitabl si pentru industria electronica, cererile pentru televizoare cu ecran plasma, camere video sau aparate de fotografiat digitale depasind asteptarile.
In fine, pentru ca si vremea a tinut cu organizatorii si berea ramane cel mai bun mijloc de potolire a setei, rata vanzarilor a depasit si aici cu peste 15 procente incasarile din luna iunie a anului 2005.
Potrivit Agentiei Federale de profil, pentru Campionatul Mondial au fost 60.000 de locuri de munca, din pacate doar cu caracter temporar.
Sursa: Deutsche Welle

Stire preluata de la Euroactiv.ro