Competitie pe piata est-europeana a transportului de petrol
Semnarea de catre cinci state, printre care si Romania, a unui acord privind construirea unei conducte petroliere intre portul Constanta si cel italian din Trieste nu este decit un mic pas inainte privind concretizarea acestui proiect indelung aminat.
Intre timp, competita economica si politica privind cine controleaza si cine are beneficii mai mari de pe urma productiei petroliere din zona Marii Caspice devine tot mai accentuata
Un comunicat festivist din partea Ministerului Economiei si Comertului anunta luni ca, la Zagreb, Comitetul Interstatal al proiectului Pan European Oil Pipeline (PEOP) a aprobat forma finala a Memorandumului de Intelegere privind sustinerea si accelerarea implementarii proiectului PEOP si infiintarea unei companii de dezvoltare a acestui proiect.
PEOP nu este decit numele dat proiectului de construire a unui oleoduct ce ar urma sa lege Constanta de Trieste si care ar transporta petrol din zona Marii Caspice. Mai exact, se doreste ca sa fie adus titei din Kazahstan, transportat cu tancurile petroliere din portul rusesc Novorosisk in Constanta, iar de aici transportat prin intermediul oleoductului catre Europa Centrala.