Contrafacerile si legislatia UE
White&Blue" este replica de "Light Blue" de la Dolce&Gabbana, Push 2 este o apa de parfum "similara" cu Rush 2 de la Gucci. Sabatine/Sabatini, New Magic/NeoMagic, 313 Men Ferrara/212 Carolina Herrera, 5th street/5th Avenue, Aqua G 10 Armeny/Aqua di Gio Armani sau BLW/BLV sunt doar cateva dintre ofertele care circula intens prin casutele de e-mail in aceste zile.
Mesaje usor de sters, dar care ascund o piata noua si un simptom ce va trebui sa fie luat in seama de catre specialistii de marketing in timp util.
Se nasc noi categorii de consumatori, ale caror preferinte sunt dictate de venituri si de calitatea produselor, nu de numele consacrat de o firma care isi permite sa investeasca milioane de euro in publicitate. Care e diferenta?
Integrarea europeana, legile aspre sau concurenta acerba au adus calitatea ca prim argument chiar si pentru producatorii de "fake-uri".
Exista o distinctie clara intre replici si falsuri.
Replicile sunt variante fidele ale unor produse de lux, destinate celor care nu-si permit "brandul", la preturi accesibile.
Falsurile, cunoscute sub numele generic de "marfa chinezeasca" sau "fake-uri", sunt de doua feluri.
Unele incearca sa se apropie de calitatea replicilor, dar nu respecta tehnicile, materialele si doar aduc aminte de designul original. Acestea sunt date in vileag, de obicei, de pretul incredibil de scazut. Altele urmaresc doar inducerea in eroare a clientilor prin mici trucuri: Adidas 2 Bride, Adibas, PLIMA, Reobek etc. Unele, destinate unor activitati cu oarece risc, te pot ucide sau te pot imbolnavi. Altele sunt "nevinovate" si nu aduc decat o mica pierdere financiara. In ambele cazuri, calitatea produselor tinde spre zero.
Si falsurile, si replicile sunt viu disputate legal, insa nu exista un acord international deplin asupra lor. Normal, de vreme ce unele tari isi umfla semnificativ bugetul din asemenea c