Cum arata in practica dezvoltarea regionala?
Ministerul Integrarii Europene a lansat campania de informare pentru publicul larg, privind beneficiile finantarilor europene.
Scopul campaniei este familiarizarea publicului cu posibilitatile oferite de programul Phare Coeziune Economica si Sociala. Campania se adreseaza unui public structurat pe trei segmente: cel deja informat care isi poate imbunatati cunostiintele legate de aplicatiile pentru finantare; cel mai putin informat, dar care care poate fi co-interesat sa aplice pentru finantare; si un public larg, dornic sa afle cat mai multe date despre programele de finantari.
Timp de aproximativ doua luni, vor fi difuzate o succesiune de 3 spoturi video si 5 spoturi audio, care abordeaza din diferite unghiuri tema finantarilor de proiecte. Spoturile vor fi difuzate pe TVR, Antena1 si ProTV, respectiv Radio Romania Actualitatati, Europa FM si Radio Total. Totodata, 250,000 de pliante continand informatii generale despre finantari vor fi distribuite ca insertii in publicatii centrale. Prin intermediul Agentiilor de Dezvolztare Regionala si al Centrelor de Informare Europeana, vor mai fi distribuite si o serie de 3 brosuri cu un continut variat - de la cele mai frecvente greseli aparute in elaborarea proiectelor pentru finantare pana la cele mai comune intrebari si raspunsuri, alaturi de un glosar de termeni menit sa usureze intelegerea limbajului tehnic. Campania mai prevede publicarea unei brosuri de prezentare a catorva proiecte de succes provenind din toate cele 8 regiuni de dezvoltare.
"Este important sa putem avea cat mai multe idei bune, transpuse in proiecte eligibile pentru dezvoltarea regionala. Intentia noastra este sa crestem gradul de cunoastere a oportunitatilor incluse in programele de finantare, sa cream o mai buna intelegere a mecanismelor si sa stimulam apetitul pentru informarea specifica, esentiala pentru elaborarea unui proiect bun" - apreciaza Gabriel Friptu, director general Directia Dezvoltare Regionala din cadrul MIE.
Sub titlul "Resurse pentru Dezvoltare", au avut loc sesiuni de pregatire privind comunicarea cu echipele Agentiilor de Dezvoltare Regionala, seminarii pentru jurnalisti in vederea familiarizarii cu procesul de alocare a fondurilor si mese rotunde menite sa sprijine imbunatatirea procesului de comunicare privind finantarile. Au mai avut loc si lansari pentru schemele de finantare cuprinse in Programul Phare CES de anul trecut, precum si o serie de sesiuni de pregatire pentru potentialii aplicanti. In 2004 au fost distribuite peste 1.800.000 pliante de informare generale despre dezvoltarea regionala si Phare CES.
Sursa: MIE

Stire preluata de la Euroactiv.ro