Cautare avansata

PSD a continuat publicitatea electorala pe bani publici


In perioada campaniei electorale, Guvernul a realizat publicitate TV in valoare de peste 120.000 USD pentru anunturi cu caracter propagandistic.

In perioada campaniei electorale, Guvernul a realizat publicitate TV in valoare de peste 120.000 USD pentru anunturi cu caracter propagandistic.

Prin programul "Banii si politica", Asociatia Pro Democratia (APD) a monitorizat cheltuielile principalilor competitori politici, precum si modul in care sunt respectate prevederile Legii 43/2003 privind finantarea activitatii partidelor politice si a campaniilor electorale. In plus, APD a urmarit modul in care resursele publice continua a fi folosite in scopuri electorale.

In ceea ce priveste publicitatea in presa scrisa, pentru candidatul Uniunii Nationale PSD + PUR - Adrian Nastase, s-au efectuat cheltuieli de 1.192.000 USD, depasindu-se cheltuielile realizate pentru candidatul Aliantei D.A. PNL-PD - Traian Basescu, cheltuieli care se ridica la suma de 971.000 USD. 

C?t priveste cheltuielile in presa scrisa si cheltuilelile estimate la nivel national pentru publicitatea out-door , pentru Adrian Nastase au fost cheltuiti peste 3.190.000 USD, in timp ce pentru Traian Basescu s-au investit peste 2.080.000 USD.



PSD a continuat publicitatea electorala pe bani publici

In perioada campaniei electorale, Guvernul a realizat publicitate TV in valoare de peste 120.000 USD pentru anunturi cu caracter propagandistic.

Prin programul "Banii si politica", Asociatia Pro Democratia (APD) a monitorizat cheltuielile principalilor competitori politici, precum si modul in care sunt respectate prevederile Legii 43/2003 privind finantarea activitatii partidelor politice si a campaniilor electorale. In plus, APD a urmarit modul in care resursele publice continua a fi folosite in scopuri electorale.

Datele cu privire la costurile cu publicitatea in presa scrisa si publicitatea stradala la nivel national, la nivelul Municipiului Bucuresti si al judetelor Bacau, Brasov, Cluj, Constanta, Timis si V?lcea sunt prezentate in graficele anexate.

In ceea ce priveste publicitatea in presa scrisa, pentru candidatul Uniunii Nationale PSD + PUR - Adrian Nastase, s-au efectuat cheltuieli de 1.192.000 USD, depasindu-se cheltuielile realizate pentru candidatul Aliantei D.A. PNL-PD - Traian Basescu, cheltuieli care se ridica la suma de 971.000 USD. 

C?t priveste cheltuielile in presa scrisa si cheltuilelile estimate la nivel national pentru publicitatea out-door , pentru Adrian Nastase au fost cheltuiti peste 3.190.000 USD, in timp ce pentru Traian Basescu s-au investit peste 2.080.000 USD.

Referitor la abuzul de resurse publice folosite in campania electorala

Desi Constitutia Rom?niei consacra pluralismul politic ca o conditie si o garantie a democratiei constitutionale, iar Legea 373/2004 afirma accesul egal si nediscriminatoriu al partidelor la mijloacele de informare, Guvernul PSD continua sa abuzeze de resursele publice prin publicitatea TV pentru anunturi cu caracter propagandistic la programele desfasurate de Agentia Nationala a Locuintelor si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale.

Nepasarea fata de caracterul ilegal si imoral al acestui tip de abuz al resurselor publice este cu at?t mai grava cu c?t au existat numeroase avertismente publice vis-a-vis de aceasta practica, mai ales acum, in campania electorala. Astfel, in perioada monitorizata (15 noiembrie - 8 decembrie 2004) , peste 120.000 USD au fost cheltuiti pentru contracte de publicitate la programele programele: "ANL - am pornit impreuna pe drumul spre casa"  si "Autostrada soarelui - primii 100 de km la nivel european". Acestea au fost difuzate la posturile TV: TVR1, Antena 1, Prima TV. La aceasta se adauga faptul ca, prin modul in care sunt realizate, aceste spoturi publicitare preiau elemente din mesajul electoral al Uniunii Nationale PSD + PUR.

In privinta respectarii elementelor de transparenta cerute de legea finantarii partidelor politice

Modul in care materialele de propaganda electorala ale candidatilor la functia de presedinte respecta cerintele articolului 20 (2) din Legea 43/2003, difera semnificativ de la un oras la altul. Astfel, daca in Bacau, Brasov si in R?mnicu V?lcea situatia se prezinta in cadrul legal, in Cluj-Napoca nici unul dintre materiale publicitare ale lui Adrian Nastase sau Traian Basescu nu respecta cerintele de transparenta. In Timisoara, exista doar un tip de afis cu Traian Basescu care nu are imprimat numele agentului economic care l-a tiparit.

In Bucuresti, majoritatea materialelor publicitare ale lui Adrian Nastase si distribuite inclusiv la corturile de campanie ale Uniunii Nationale PSD + PUR, nu respecta cerintele legale. Precizam ca amenda prevazuta de Legea 43/2003 pentru incalcarea acestor prevederi legale este cuprinsa intre 30 si 300 de milioane lei. 

Activitatile de monitorizare coordonate de Asociatia Pro Democratia se incadreaza in proiectul "Banii si Politica", desfasurat in perioada 1 februarie 2004 - 28 februarie 2005, cu sprijin financiar din partea Canadian International Development Agency si National Democratic Institute for International Affaires.

Calculul costurilor s-a realizat av?nd ca reper "preturile de lista" si reprezinta sumele brute. Nu s-au luat in calcul eventualele discounturi sau bartere, forme care sunt complet nereglementate de lege.

Pe site-ul proiectului - www.apd.ro/map - puteti accesa toate rezultatele raportului de monitorizare efectuat de APD pe campania electorala pentru alegerile parlamentare si prezidentiale.

Sursa: APD


''

Stire preluata de la Euroactiv.ro

Stiri asemanatoare

Barroso vrea o Comisie "independenta, credibila si puternica"
In primul discurs in calitate de Presedinte al Comisiei, Jose Barroso si-a exprimat viziunea asup...

EurMonitor Guvernare: Cum arata viitorul Parlament?
Daca PSD va forma noul guvern va dispune de o majoritate de 9 mandate in camerele reunite / Plang...

EurMonitor Guvernare: Nastase s-a investit singur presedinte
Nastase a amenintat cu boicotarea cabinatului DA / Noul presedinte si-a luat "certificatul" de la...

Europa de maine si identitatea religioasa
Este nevoie, din punctul de vedere al responsabilitatii crestine pentru casa comuna a Europei, de...

Incompetentul sau incoerentul?
"Cu inima grea", The Economist recomanda cititorilor sa voteze cu John Kerry pe 2 noiembrie. ...