EurMonitor Business: Imprumut de 180 milioane dolari pentru infrastructura
Obiectivul proiectului finantat din imprumutul BIRD este de reducere a costurilor de transport prin imbunatatirea calitatii retelelor de drumuri si cai ferate / Bancherii admit: Avem credite mult mai scumpe ca in UE / UE ar putea utiliza un sistem comun de impozitare a companiilor.
Sebastian Vladescu, ministrul finantelor publice, si Blenoit Blerel, directorul Bancii Mondiale pentru Regiunea Europa Centrala si de Sud, au semnat Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD) in valoare de 180 milioane de dolari pentru reducerea costurilor de transport prin imbunatatirea calitatii generale a retelelor de drumuri nationale si cai ferate, in primii ani de la aderarea la Uniunea Europeana.
Proiectul va fi implementat de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania S.A. (C.N. A.D.N.R. S.A.), pentru suma de 90 milioane USD, si de Compania Nationala de Cai Ferate C.F.R. S.A. (C.N. C.F.R. S.A.), pentru suma de 90 milioane USD, care vor fi desemnate ca agentie de executie in ceea ce priveste tragerile, achizitiile, raportarile si realizarea obiectivelor Proiectului.
Obiectivul Proiectului finantat din imprumutul BIRD este de reducere a costurilor de transport prin imbunatatirea calitatii generale a retelelor de drumuri nationale si cai ferate, in primii ani de la aderarea la Uniunea Europeana.
Proiectul va fi finantat dupa cum urmeaza:
• BIRD 180 milioane USD, care va acoperi 80% din costurile eligibile ale proiectului
• Guvernul Romaniei, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului 47 milioane USD
(Ministerul Finantelor Publice)
====
Bancherii admit: Avem credite mult mai scumpe ca in UE
Bancherii recunosc ca dobanda la creditele din Romania este mult peste media europeana, insa dau vina pe Banca Nationala a Romaniei si pe "costurile ascunse." "Dobanzile si comisioanele sunt foarte ridicate la noi fata de media europeana. Asta si datorita inflatiei, insa, putem discuta si despre costurile impuse de BNR - ma refer la rezervele minime obligatorii - sau despre costurile interne ale bancii. Nici nu va inchipuiti de pilda cat de mult cheltuie o banca pentru pastrarea arhivelor de credite", a afirmat ieri Mihai Bogza, presedintele Bancpost. El mai spune ca una din consecintele nivelului ridicat al dobanzilor este si slaba competitivitate a firmelor romanesti. "Daca se finanteaza scump e clar ca vor incerca sa faca economii la plata salariilor sau sa recupereze costurile vanzand mai scump produsul. Aceasta situatie trebuie sa se schimbe", a mai explicat seful Bancpost.
Articol complet in Gandul
====
UE ar putea utiliza un sistem comun de impozitare a companiilor
Statele europene ar putea utiliza, peste cinci ani, o baza unica de impozitare a companiilor cu activitati in mai multe tari ale blocului comunitar, a declarat, intr-un interviu acordat cotidianului Financial Times (FT), comisarul european pentru Fiscalitate, Laszlo Kovacs. Kovacs intentioneaza sa prezinte, la inceputul anului 2008, o propunere legislativa pentru armonizarea sistemelor de impozitare a firmelor, iar reglementarile ar putea intra in vigoare in anul 2011, daca sunt sustinute de membrii blocului comunitar. Proiectul are ca obiectiv reducerea complexitatii si a costurilor aferente activitatii unor companii in sisteme fiscale diferite. Germania, stat care va prelua presedintia UE in luna ianuarie 2007, este unul din principalii sustinatori ai proiectului, dar unele tari, inclusiv Marea Britanie si Irlanda, ar putea opta pentru mentinerea modelelor nationale.Statele care aplica cote de impozitare reduse, precum Estonia si Slovacia, ar putea decide, de asemenea, sa ramana in afara sistemului.
Articol complet in Gandul

Stire preluata de la Euroactiv.ro